10 namirnica za brži i zdraviji mozak

10 NAMIRNICA ZA BRŽI I ZDRAVIJI MOZAK

hrana i namirnice za mozak

Ako ste barem malo osvješteni o zdravoj prehrani, vjerojatno svoje obroke već obogaćujete raznim vrstama voća, povrća, mahunarki i cjelovitih žitarica. Čak i uz naš najbolji napor, ipak, možemo biti ‘poraženi’ tijekom promjene godišnjih doba i proljetni umor lako nas može ostaviti osjećajima tromosti. Osim toga, sanjarenje o ljetnim mjesecima ispred nas moglo bi nam još više otežati koncentraciju na poslu!

‘Proljeće je, a u nama nemir’ kojeg ćemo pobijediti sa sljedećih 10 namirnica:

AVOKADO

Avokado je izvor zdravih masti koje potiču cirkulaciju, što je važno za normalno funkcioniranje mozga. Avokado može pomoći u smanjivanju rizika od kardiovaskularnih bolesti i u smanjivanju lošeg kolesterola. Avokado povećava protok krvi, nudeći jednostavan, ukusan način pokretanja moždanih stanica.

CHIA SJEMENKE

Iako su orasi dobra hrana za mozak, chia sjemenke su još bolje. Chia sjemenke su mnogo kondenziraniji izvor omega-3 masnih kiselina, s osam puta većom količinom esencijalnih masnih kiselina od onih u porciji lososa. Lako ih se konzumira, a možete ih posuti na gotovo sve (smoothis, zobena kaša, salate, itd.).

BUČINE SJEMENKE

Jeste li znali da su sjemenke bundeve ili bučine sjemenke bogate cinkom koji je koristan za naš mozak? Ovaj je mineral poznat po izvanrednom utjecaju na sposobnosti pamćenja i razmišljanja. Šaka bučinih sjemenki čak osigurava preporučeni dnevni unos cinka.

BOROVNICE

Borovnice sadrže antioksidante koji štite neurone od oštećenja mozga te stvaraju receptore za komunikaciju između moždanih stanica. Ove slatke bobice također štite moždane stanice od slobodnih radikala, a mogu pomoći u smanjivanju pojava bolesti mozga. Borovnice također sadrže vitamin C koji stimulira mentalnu aktivnost.

SUNCOKRETOVE SJEMENKE

Sjemenke suncokreta sadrže obilje proteina, omega masnih kiselina, vitamina B i triptofana. Pokazalo se da ove hranjive tvari mogu smanjiti rizik od Alzheimerove bolesti, a mogu biti od velike pomoći u borbi protiv depresije. Najviše ćete koristi od suncokretovih sjemenki dobiti kada ih pojedete sirove i neslane. Dodajte ih u salate, prženo povrće i svoja druga omiljena jela.

ORASI

Samo nekoliko oraha dnevno može poboljšati vaše kognitivno zdravlje. Njihova visoka razina antioksidansa, vitamina i minerala također poboljšava mentalnu budnost. Vitamin E u orasima može biti od pomoći u obrani od Alzheimerove bolesti.

RAJČICE

Mnogima omiljene, rajčice su bogate antioksidansa poznatog kao likopen, za kojeg je otkriveno da štiti od oštećenja stanica slobodnim radikalima, posebice vrste koja se javlja u razvoju demencije i Alzheimerove bolesti. Omogućite jedan zdravi obrok vašem tijelu u obliku cherry salate ili fine šalše.

GOJI BOBICE

Izvanredne goji bobice, poznate i kao vučje bobice, obogaćene su antioksidantima. Osim mnoštva drugih zdravstvenih prednosti, goji bobice su pokazale da štite um od degenerativnih poremećaja. Uživajte u šaci ovih bobičica ili ih ubacite u jutarnji smoothie ili zdjelu za doručak!

BRUSNICE

Brusnice sadrže visoku koncentraciju ursolne kiseline, spoja koji je pokazao da štiti moždane stanice od ozljeda i degeneracije. Kako biste dobili najviše od ovih sezonskih crvenih bobica, jedite ih svježe ili sušene na suncu bez dodanog šećera.

LISNATO ZELENO POVRĆE

Lisnato zeleno povrće poput špinata i kelja napunjeno je vitaminom K i snažnim antioksidantima, a dokazano je da štite mozak od toksičnih slobodnih radikala i usporavaju kognitivni pad. Istraživanje koje je objavio Medicinski centar Sveučilišta Rush otkrilo je da su oni koji konzumiraju 1 do 2 porcije lisnatog povrća svaki dan imali mentalne sposobnosti osobe gotovo 11 godina mlađe od onih koji nisu konzumirali ništa!

Comments are disabled.